ANUNŢ selecţie
Membri Consiliului de Administraţie al Societăţii DRUMURI JUDEŢENE CONSTANŢA S.A. Nr. posturi: 5 (cinci) Data publicării anunţului: 08.04.2025 Termen-limită pentru depunerea dosarului de candidatură: 30 de zile de la data publicării anunţului: 09.05.2025 ora 14.00 Dosarele de candidatură se depun astfel: în plic închis şi sigilat la autoritatea publică tutelară, Registratura CONSILIULUI JUDEŢEAN CONSTANŢA, Municipiul Constanţa, Bulevardul Tomis nr. 51, Judeţul Constanţa, cod 900725 şi în format electronic pe adresa guvernanta.corporativa@cjc.ro Pentru informaţii suplimentare referitoare la conţinutul dosarului de candidatură, depunerea declaraţiei de intenţie, comunicarea cu candidaţii, contestaţiile şi protecţia datelor personale, se regăsesc în Anunţ selecţie Membri Consiliul de Administraţie al Societăţii DRUMURI JUDEŢENE S.A., varianta integrală publicată pe pagina de internet a autorităţii publice tutelare CONSILIUL JUDEŢEAN CONSTANŢA (https://www.cjc.ro/) şi pe pagina de internet a Societăţii DRUMURI JUDEŢENE CONSTANŢA S.A. (https://djct.ro/). CONDIŢII DE PARTICIPARE Cerinţe contextuale: 1. să aibă o bună viziune asupra rolului companiei, asupra poziţionării acesteia în piaţă, asupra constrângerilor cu care aceasta se confruntă; 2. să aibă capacitatea de a identifica şi operaţionaliza rapid soluţii optime care să răspundă în mod eficient constrângerilor tehnice, financiare, economice şi sociale cu care se confruntă compania; 3. să aibă capacitatea de a analiza mai întâi situaţii diverse, apoi de a lua decizii corecte în timp util; 4. să fie capabili, ca prin măsurile şi acţiunile potrivite, să inspire întregii organizaţii dorinţa de a depune eforturile necesare pentru atingerea obiectivelor strategice; 5. să aibă capacitatea de a instaura o cultură organizaţională bazată pe înţelegerea şi satisfacerea nevoilor clienţilor, pe calitate şi performanţă. Trăsături şi condiţii: 1. să aibă minimum de cunoştinţe, aptitudini si experienţa necesară pentru a-şi îndeplini cu succes mandatul de administrator; 2. să cunoască responsabilităţile postului şi să-şi poată forma viziuni pe termen mediu şi lung; 3. să aibă capacitatea de a-şi asuma responsabilitatea faţă de organizaţie şi să dea dovadă de integritate şi independenţă; 4. să dea dovadă de onestitate şi transparenţă în relaţiile cu ceilalţi colegi şi cu societatea; 5. să aibă cunoştinţele necesare, aptitudini şi experienţă în critica constructivă, munca în echipă, comunicare, cultură financiară, luarea de decizii şi detectarea tiparelor pentru a contribui la activitatea consiliului ca întreg; 6. să fie familiarizat cu cerinţele guvernanţei financiare şi cu practicile contemporane de management financiar inclusiv responsabilităţile fiduciare ale consiliului şi principiile de contabilitate financiară, audit financiar şi raportare financiară; 7. să înţeleagă importanţa evaluării şi medierii riscurilor organizaţionale şi să fie familiarizat cu metodologiile şi procesele de management al riscului; 8. să nu fie incompatibil şi/sau în conflict de interese, potrivit legii; Cumulul de criterii de evaluare: 1. Competenţe specifice sectorului de activitate ale întreprinderii publice 2. Competenţe profesionale de importanţă strategică 3. Competenţe de guvernanţă corporativă 4. Competenţe sociale şi personale 5. Experienţă pe plan local şi internaţional 6. Competenţe şi restricţii specifice pentru funcţionarii publici sau alte categorii de personal 7. Reputaţie personală şi profesională 8. Integritate 9. Independenţă 10. Expunere politică 11. Abilităţi de comunicare interpersonală 12. Aliniere cu scrisoarea de aşteptări (doar pentru candidaţii din Lista Scurtă) 13. Mandate de administrator/director al unei întreprinderi publice/private 14. Nivel studii ??" minim studii superioare finalizate în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice. 15. Înscrieri în cazierul fiscal şi judiciar ??" zero Criterii de selecţie: Având în vedere dispoziţiile - art.28 din O.U.G. nr.109/2011, - art.138^2 din Legea nr.31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - art.33 din O.U.G. nr.109/2011 - art.34 alin.(1) şi alin.(3) din O.U.G. nr.109/2011 - art.65 alin.(1)-(5) din Legea nr. 162/2017 - art.34 alin.(4^1) din O.U.G. nr.109/2011 fiecare candidat trebuie să respecte următoarele criterii de selecţie obligatorii: a) Are experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome; b) Are studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul tehnic/economic şi/sau juridic, etc.; c) Are minim 7 ani experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al societăţii; Se vor aplica candidaţilor şi criteriile de selecţie referitoare la: - Numărul de funcţionari publici - Gradul de indepedenţă - Criteriul de gen - Numărul de mandate - Componenţa comitetului de audit din cadrul Consiliului de Administraţie Condiţiile minime obligatorii: a) Are cetăţenie română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România; b) Cunoaşte limba română (scris şi vorbit); c) Are capacitate deplină de exerciţiu; d) Are o stare de sănătate corespunzătoare funcţiei pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberată de medicina muncii sau medic de familie; e) Nu a fost destituit dintr-o funcţie din cadrul unor instituţii publice şi/sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani; f) Nu a fost revocat din funcţia de administrator/director în ultimii 5 ani, pentru motive prevăzute de legislaţia corporativă; g) Nu are înscrieri în cazierul judiciar şi fiscal; h) Nu a fost începută urmărirea penală pentru infracţiunile prevăzute la art. 6 din Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru infracţiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracţiuni de corupţie, delapidare, fals în înscrisuri, evaziune fiscală, infracţiuni prevăzute de Legea nr.129/2019 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor; i) Nu a făcut poliţie politică, aşa cum este definită prin lege ??" declaraţie pe propria răspundere; j) Nu se află într-una din situaţiile prevăzute de art.88 din Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, precum şi cele referitoare la conflictul de interese şi a statutului societăţii cu poziţia de administrator al Societăţii DRUMURI JUDEŢENE CONSTANŢA S.A.; k) Nu face parte din mai mult de 2 consilii de administraţie ale unor regii autonome sau societăţi comerciale, conform art. 33 din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice cu completările şi modificările ulterioare, aprobată prin Legea nr.111/2016; l) Îndeplineşte criteriile cerute conform prevederilor H.G. nr. 639/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. Condiţii specifice postului pentru care aplică: Administrator 1 - studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice de cel puţin 7 ani. Administrator 2 - studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor economice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice de cel puţin 7 ani. Administrator 3 - studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice de cel puţin 7 ani. Administrator 4 - studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti/economice/sociale/juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice de cel puţin 7 ani. Administrator 5 - studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor economice de cel puţin 7 ani - are competenţe în domeniul contabilităţii şi auditului statutar, dovedite prin documente de calificare pentru domeniile respective. - autorizat ca auditor financiar şi înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spaţiul Economic European sau din Elveţia ori deţine experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administraţie/supraveghere ale unor societăţi/entităţi de interes public, dovedită cu documente justificative.